.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
23 فرایند انتخابات در مازندران الکترونیکی انجام می شود
شمال نیوز: رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران از الکترونیکی شدن 23 فرایند انتخابات هفتم اسفندماه در این استان خبرداد.

به گزارش شمال نیوز، ابوذرقربانی روز سه شنبه با برشمردن فرایند 25 گانه برای انتخابات هفتم اسفندماه از رای گیری و شمارش آراء به عنوان دو فرایند سنتی در این دوره از انتخابات در مازندران برشمرد.
وی مهمترین فرایند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری که به صورت الکترونیکی انجام می شود را شروع انتخابات، ثبت نام داوطلبان، استعلام مراجع چهارگانه ، تشکیل هیات اجرایی، رسیدگی صلاحیت ها، تعیین محل استقرار شعب اخذ رأی ، احراز اصالت سند شناسایی اعلام کرد.
به گفته وی همچنین کنترل رای تکراری در روز رای گیری، ثبت صورت جلسه، تجمیع آراء و ازبین بردن برگه های رای نیز به صورت الکترونیکی در ستاد انتخابات مازندران انجام می شود.
قربانی با بیان این مطلب که سامانه جامع نرم افزاری انتخابات در این استان درحال بهره برداری است، افزود : درشرایط فعلی زیرساخت های ارتباطی امن برای فرمانداری ها و بخشداری با استانداری و وزارت کشور به روز رسانی شد و تجهیزات رایانه ای مورد نیاز در شعب اخذ رای با مشارکت فرمانداران و بخشداران تامین شد.
به گفته وی برای هر شعب سه هزار و 45 گانه انتخابات هفتم اسفندماه در مازندران یک دستگاه رایانه تامین شده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران گفت : با توسعه زیرساخت های ارتباط الکترونیکی تمام شعب اخذ رای به صورت لحظه ای با مرکز داده وزارت کشور ارتباط دارند تا شعب اخذ رای بتوانند در روز رای گیری خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.
قربانی اضافه کرد : در روز رای گیری داشتن کارت ملی، اصل شناسنامه و یا شماره ملی برای رای دهندگان ضروری است و احراز اصالت شناسنامه و سند هویتی رای دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی مزیت الکترونیکی احراز اصالت شناسنامه ای و سند هویتی رای دهندگان را جلوگیری از تکرار رای دادن از سوی واجدین شرایط دانست.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران گفت : با اتمام شمارش آراء در شعب اخذ فرعی و اصلی ,ثبت و تجمیع آراء با حضور ناظرین و عوامل اجرایی به صورت الکترونیکی انجام می شود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای سلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری همزمان هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود و در مازندران دو میلیون و 235 هزار و 636 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که 112 هزار نفر از این رای دهندگان رای اولی هستند.
برای این دوره از انتخابات در مازندران سه هزار و 45 شعب اخذ رای و شش هزار و 90 صندوق رای گیری پیش بینی شد و 60 هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات را در این خطه شمال کشور برعهده دارند.
در مازندران 154 نامزد برای 12 کرسی مجلس شورای اسلامی و هفت نامزد خبرگان رهبری برای چهار کرسی مردم در خبرگان رهبری رقابت دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.312 seconds.